1. Pacjent ma prawo do opieki zdrowotnej, która odpowiada standardom i postępowaniu wg najnowszej wiedzy medycznej.
2. Świadczenia są udzielane pacjentowi natychmiast w przypadku istnienia podejrzenia choroby, która mogłaby spowodować utratę życia lub zdrowia np. podejrzenie zawału serca. W przypadku problemów nie wymagających natychmiastowej interwencji obowiązuje rejestracja zgodnie z grafikiem pracy lekarzy.
3. Pacjent z terenu działania Gminy Lipno ma możliwość złożenia deklaracji lekarza rodzinnego, pielęgniarki środowiskowej i położnej środowiskowej. W przypadku pacjenta spoza gminy Lipno taką zgodę powinien wyrazić również kierownik Ośrodka.
4. Świadczenia medyczne udzielane przez personel medyczny są wykonywane z należytą starannością i poszanowaniem pacjenta, w warunkach, które spełniają wymagania sanitarne z zachowaniem zasada etyki zawodowej.
5. Pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat albo jego przedstawiciel ustawowy ma prawo do uzyskania od lekarza przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia w tym o rozpoznaniu, proponowanej diagnostyce i leczeniu, a także następstwach ich zastosowania lub zaniechania.
6. Pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat lub jego ustawowy przedstawiciel mają prawo do uzyskania od pielęgniarki/ położnej przystępnej informacji o wykonywanej przez nie procedurze.
7. Pacjent ma prawo wskazać lub nie osobę, która może być informowana o jego stanie zdrowia.
8. Pacjent ma prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczenia zdrowotnego, które jest udzielane w Ośrodku Zdrowia, w tym o programach profilaktycznych prowadzonych przez Ośrodek.
9. Pacjent ma prawo do wglądu do swojej dokumentacji medycznej, a na pisemny wniosek prawo do udostępnienia dokumentacji medycznej w postaci wydruku wg cennika umieszczonego na tablicy informacyjnej i stronie internetowej www.oz-lipno.pl
10. Pacjent ma prawo do życzliwego i kulturalnego traktowania, poszanowania godności oraz intymności w czasie udzielania świadczeń medycznych.
11. Pacjent ma prawo do leczenia i łagodzenia dolegliwości bólowych.
12. Pacjent ma prawo wyrazić własne życzenie odnośnie obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczenia zdrowotnego.
13. Pacjent ma prawo do zapewnienia ochrony jego danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej przechowywanej w Ośrodku. Dane takie są poufne, również po śmierci pacjenta.
14. Wszystkie informacje dotyczące pacjenta i stwarzające ryzyko jego identyfikacji przez osoby trzecie są chronione. Informacje takie mogą być udzielone innej osobie w przypadku wyrażonej zgody pacjenta.
15. Pacjent ma prawo do zgłoszenia działań niepożądanych zastosowanej przez lekarza/ pielęgniarkę terapii.
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA PRZY MINISTRZE ZDROWIA
01-829 Warszawa, Aleja Zjednoczenia 25
tel: 22 532 82 50, fax: 22 833 08 86, e-mail: sekretariat@bpp.waw.pl
Przyjmowanie interesantów w biurze: pon. – pt. w godzinach 9:00 – 15:00
BEZPŁATNA INFOLINIA: 0 800 190 590 czynna pon. – pt. w godzinach 9:00 – 21:00
22 833 08 85 lub 22 635 59 96 – połączenie z nr komórkowych płatne wg stawek operatora
RZECZNIK PRAW PACJENTA PRZY WIELKOPOLSKIM OW NFZ
61-823 Poznań, ul. Piekary 14/15 tel: 61 850 60 26, 61 850 60 75